Tiltrækning af nye kunder sker ikke automatisk. Her er 5 ting, du kan gøre for at få flere kunder og øge salget.
1. Identificer dine ideelle nye kunder
En af de mest almindelige principper i enhver effektiv salgsmarketingkampagne er at kende kunden. Det første spørgsmål er, “Hvem er din ideelle nye kunde?” Det andet spørgsmål er, “Hvad ønsker din ideelle nye kunde af din virksomhed?”
Det er langt nemmere at udvikle en effektiv markedsføringsstrategi for én person end for hver person – ikke alle vil have præcis det samme, så du er nødt til at kaste et kæmpe net for at tiltrække masse opmærksomhed.
2. Brug Direct Response Marketing til at tiltrække kunder
Direct response marketing er en populær taktik, hvor du beder dine kunder om at engagere sig i en opfordring til handling; normalt involverer dette at svare på en e-mail eller tilmelde dig din e-mail-marketinggruppe. Fordelen ved denne type markedsføring er, at du opretter en liste over interesserede kunder, som du kan nå ud til med salg, begivenheder, nyhedsbreve og andre påmindelser om at holde dit brand i deres hoveder.
3. Giv noget væk for at lokke nye kunder
At uddele gratis ting virker måske ikke som den mest logiske forretningsplan for en lille virksomhed, især når du starter med et slankt budget. Men dette er et tilfælde, hvor det kan betale sig at synke lidt forhåndspenge til at tjene flere penge senere.
Nogle forretningseksperter anbefaler at samarbejde med en partner for at tilbyde et gratis produkt. For eksempel kan møbelforretning samarbejde med en computerbutik for at tilbyde en times gratis service. En salon kan tilbyde gratis hårprodukter i rejsestørrelse eller et certifikat for rabatter på fremtidige salontjenester til dem, der bruger et bestemt beløb i din forretning. Nøglen til at få denne taktik til at fungere er at koordinere med en potentiel partner, der deler den samme ideelle nichekunde.
4. Giv din virksomhed et ansigtsløft for at øge salget
Prøv at sætte dig selv i din kundes sted og se på din hjemmeside. Ser det professionelt ud? Passer det til dit brand med passende logoer og budskaber? Når du er forbi den umiddelbare æstetik, skal du sørge for, at webstedet fungerer. Hvert link skal føre dig til det rigtige sted, alle oplysninger skal være korrekte, og indkøbs- og betalingsmekanismerne skal fungere problemfrit. Det skal også være nemt at bruge – du vil gerne have det så nemt som muligt at komme fra indkøb til kassen.
At få din virksomhed til at se godt ud er en fantastisk måde at øge salget på, med den ekstra fordel at glæde dine nuværende kunder. Køb hjemmeside.
5. Få det (rigtige) ord ud
Frem for alt er det bedste, du kan gøre for at tiltrække nye kunder, at sprede budskabet så vidt og bredt som muligt om din virksomhed. Afhængigt af din måldemografi kan det betyde annoncering online, i aviser eller endda på reklametavler. Hvis dit budget er for stramt til den slags udgifter, tilbyder sociale medier en fantastisk måde at nå ud til mange forbrugere gratis.
Konklusion: Tiltrækning af nye kunder
At finde ud af, hvordan man tiltrækker kunder, er et spørgsmål om lidt PR-kyndighed, sund fornuft og nogle taktiske forretningstræk. Det kræver arbejde at holde trit med e-mail-kampagner, sociale medier og anmeldelsessider. Budgettering af kampagner og prøver kræver også arbejde. Men alt dette vil betale sig, efterhånden som din kundebase vokser. Bare husk at være fleksibel – prøv tingene og se, hvad der virker for din virksomhed. Når du rammer en vindende strategi, vil din bundlinje vise det.